İstanbul'da yaşayan hayatı yaşamayı seven yeni tatlara açık olan 2 çocuk annesi.

6 Şubat 2013 Çarşamba

Ekşili sulu köfte

 
 
 
İnsan evde durdukça daima çocuklara daha faydalı bir şeyler yapmak istiyor. Çocuklarımında favorisi olan benim de  çok sevdiğim ekşili sulu köfte yaptım.Gerçi bazı arkadaşlar salçalı ve havuçlu yapıyor ama ben salçasız ve havuçsuz yapıyorum.Biz daha çok böyle seviyoruz.
 
 
Ekşili sulu köfte tarifi:
 
250 gr. kıyma
2 baş soğan
1 çay bardağı kırık pirinç
1 adet yumurta
1 adet patates
tuz karabiber
1/2 limon suyu
1 Kaşık un
Bir Tutam maydonoz
 
Yapılışı;
 
Soğanları rondodan geçirip bir kaba alıyoruz. Diğer bütün malzemeleri de içine koyup, bir güzel yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz malzemeden küçük misket kadar yapıp unlu tepsiye koyuyoruz.
Tepsiye un ve maydanoz kıyıp koyarsanız yuvarladığınız zaman güzel bir şekil alıyor.Ben maydonoz koymadım. Kızım yemediği için. Daha sonra tencereye su koyup suyun içine yağ,tuz atıyoruz ve kaynamasını bekliyoruz.İçine küp küp doğradığımız patatesleri koyup kaynayınca köfteleri de atıyoruz. Pişmesine yakın yarım limon suyu 1 yumurta sarısı ve unu bir güzel çırpıp kaynayan sudan alıp yavaş yavaş tencereye döküyorz  biraz kesilmemesi için karıştırıyoruz.Biraz kaynadıktan sonra altını kapatıp servis ediyoruz.
 
Afiyet Olsun....... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder