İstanbul'da yaşayan hayatı yaşamayı seven yeni tatlara açık olan 2 çocuk annesi.

11 Ocak 2013 Cuma

Çemen

 
Size KAYSERİ YÖRESİ'NİN en lezzetli pretik çok güzel kahvaltılıklarından olan çemen tarifini vermek istiyorum.Bu ne yaman çelişkidir,acısından inlediğim çemeni yemeye de doyamadım))şimdiye dek yediklerimin ötesinde leziz bir çemen oldu ve tabii acısından da öte bir acı oldu)).tarifi aldığım kayınvalidem kayserili olması nedeniyle gözümü kırpmadan ''yaparım ben bunu dedim''.

tarife geçiyorum;

250 gr acı pul biber (yaklaşık 2 su bardağı)
200 gr tatlı toz biber(yaklaşık 1.5 su bardağı)
2 çorba kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
15 diş sarmısak (irice olanlarından)
2 ,5 su bardağı su
yarım su bardağı zeytinyağ

Hazırlanışı: bütün toz baharatları ve pul biberi bir kapta iyice harmanladıktan sonra havanda ezdiğim sarmısakları katıp karıştırmaya devam ettim.ardından suyu yavaaaş yavaaaş döküp her defasında yedirdikten sonra ilave etmeye devam ettim.macunumsu bir kıvama gelince üzerine halis muhlis sızma zeytinyağ ekleyip son kez karıştırdım..tattım...hmmm! bir daha tattım...hmmm! çok defalar başıma ne işler gelmiştir şu gözü karalığım yüzünden ama huy bu hani can çıkmadan çıkmayan şey))
neyseki uydu pek de güzel uydu hem de.bu ölçüden 1 kg lık kavanozdan biraz fazla çemen elde edebilirsiniz.ben ölçülerin yarısını aldım yine de neredeyse 6 aylık çemen ihtiyacımızı karşılayacak kadar elde ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder